Eind jaren 70 werkte cineast Frans Bromet aan een film over Holocaust-overlever en kunstschilder Sieg Maandag. Hij was het jongetje van de beroemde foto in het Amerikaanse tijdschrift LIFE, dat vlak na de bevrijding van concentratiekamp Bergen-Belsen zijn vrijheid tegemoetliep. De film 'Life's Picture' werd destijds niet afgemaakt door een conflict tussen Bromet en de producent die een heroïsche film over de Tweede Wereldoorlog voor ogen stond, terwijl Bromet het juist klein en persoonlijk wilde houden. De film moest antwoord geven op de vraag hoe je verder kunt leven na het trauma van een concentratiekamp.
Bron: EO
De Film Die Nooit Afkwam
Eind jaren 70 werkte cineast Frans Bromet aan een film over Holocaust-overlever en kunstschilder Sieg Maandag. Hij was het jongetje van de beroemde foto in het Amerikaanse tijds ...
19-09-2021
EO
De Film Die Nooit Afkwam
Eind jaren 70 werkte cineast Frans Bromet aan een film over holocaustoverlever en kunstschilder Sieg Maandag. Hij was het jongetje van de beroemde foto in het Amerikaanse tijdsc ...
24-09-2017
EO
De Film Die Nooit Afkwam
Eind jaren 70 werkte cineast Frans Bromet aan een film over Holocaust-overlever en kunstschilder Sieg Maandag. Hij was het jongetje van de beroemde foto in het Amerikaanse tijds ...
19-09-2021
EO
De Film Die Nooit Afkwam
Eind jaren 70 werkte cineast Frans Bromet aan een film over holocaustoverlever en kunstschilder Sieg Maandag. Hij was het jongetje van de beroemde foto in het Amerikaanse tijdsc ...
24-09-2017
EO